Back to Top
 
 
 

انتشار قابلیت اتصال به مسابقات قدیمی و ساخت بازی های نامتقارن

با انتشار نسخه 1.3 آپادانا شما کاربران عزیز می توانید هنگام ساختن انواع بازی در سرور، مشخص کنید که آیا با دیسکانکت شدن یک بازی کن، بازی نیز تمام خواهد شد یا خیر؟ همچنین می توانید درون مسابقه برای خود و کل مسابقه مقادیر یک سری property را ست کنید که پس از دیسکانکت شدن و بازگشت به مسابقه مقادیر آخر این property ها برای شما ارسال خواهد شد.

این قابلیت ها امکان ساخت بازی های نامتقارن یا همان async را به شما می دهد زیرا لیست بازی کنان مسابقه برای شما تا وقتی که شما آن را تمام شده اعلام نکنید باقی می ماند و اگر هر دو کاربر آنلاین و درون مسابقه باشند می توانند به شکل بلادرنگ به هم پیام دهند و در غیر این صورت هم با مقدار دادن به property های مسابقه می توانند با یک دیگر تبادل اطلاعات و وضعیت فعلی بازی را انجام دهند.

افزوده شدن این قابلیت هم برای بازی های نامتقارن مفید است و هم به نوشتن راحتتر بازی های معمولی بلادرنگ کمک می کند. در ضمن پس از قطعی های لحظه ای در بازی های بلادرنگ، می توانید آن ها را به بازی برگردانید.

انتشارقابلیت لیست دوستان

نسخه 1.2 آپادانا در ماه گذشته منتشر شد که در آن قابلیت لیست دوستان به آپادانا اضافه شد. این قابلیت به بازی سازان امکان اضافه کردن لیست دوستان به بازی را می دهد. شما در بازی از آنلاین بودن/نبودن کاربران آگاه خواهید شد و می توانید بین آن ها چالش / مسابقه برگزار کنید.
همچنین قابلیت های نسبتا کوچکی مثل امکان اجرای آسان یک پروژه در دو editor و ... نیز در نسخه های 1.2.x آپادانا منتشر گردید. این قابلیت ها شما را چند گام به سخات ساده بازی های چند نفره نزدیک می کند و به شما امکان می دهد از ارتباطات اجتماعی کاربرانتان برای جذابتر شدن بازی خود بهره بگیرید.

انتشار SDK نسخه 1.0.0

نسخه 1.0.0 آپادانا با قابلیت های داده های عمومی کاربران و قابلیت خواندن نام کاربران دیگر منتشر شد. در این نسخه در اولین اجرا پنجره ی آپادانا هم به کاربران نمایش داده خواهد شد که به بخش های مختلف مستندات لینک شده است.

داده های عمومی به کاربران ما اجازه می دهد که داده هایی را در سرور برای یک بازی کن ذخیره کنند و آن را از کلاینت بازی کنان دیگر بخوانند. این قابلیت برای ذخیره چیزهایی مثل عکس پروفایل و بج کاربر و ... مفید است. همچنین می توانید از این قابلیت برای قابلیت های بسیار خلاقی استفاده کنید. مثلا می توانید بخشی که کاربر در آن بازی می کند را در این بخش بنویسید تا بقیه بدانند کاربر در کدام نقشه یا مرحله در حال بازی است.

قابلیت خواندن نام کاربران دیگر هم کاربرد هایش مشخص است و بعدا ها با سیستم لیست دوستان و guild/clan ما ترکیب خواهد شد.

قابلیت Scripting در سرور و بازی های چند نفره

امروز با انتشار Server SDK v0.1.1 و Unity SDK v0.7.1 قابلیت اجرای اسکریپت های سمت سرور به آپادانا اضافه شد. ما از Roslyn C# scripting برای اجرای اسکریپت های کاربران استفاده می کنیم. این کار بسیار سریع و با حد اقل latency انجام می شود که در بلاگی به آن خواهیم پرداخت.

همچنین با اضافه شدن مد های بازی شما قابلیت انجام MatchMaking با بیش از دو نفر را خواهید داشت. با تعریف مد بازی شما می توانید دقیقا فواصل قابل پذیرش برای اختلاف مهارت کاربران در زمان های مختلف را مشخص کنید. مثلا می توانید یک مد بازی به نام Normal تعریف کنید که از ثانیه 0 سعی می کند کاربران را تا اختلاف 20 در مهارت با هم مچ کند و از ثانیه 5 تا اختلاف 100 را بپذیرد و از ثانیه 10 به بعد با اختلاف 10000 هم کاربران را با هم مچ کند. همچنین امکان انتخاب حد اقل و حد اکثر تعداد کاربران برای مسابقه را دارید و می توانید بگویید در هر شرط باید تعداد حد اکثر کاربران یافت شود و یا حد اقل هم کافی است. در این باره نیز پستی در بلاگ خواهیم داشت و مستندات را نیز به روز خواهیم کرد.

صفحه2 از4

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه آپادانا می باشد.
 info@apadana-platform.ir