Back to Top
 
 
 

توقف ارائه خدمات در سرور های عمومی آپادانا

ما از حدود دو سال پیش که تولید آپادانا را شروع کردیم قصد داشتیم خدماتی خوب و با کیفیت و نرم افزاری کارآمد را به بازی سازان عزیز ارایه دهیم. در این راه نیز با مشتری های مختلفی کار کردیم و چند بازی کوچک و یک بازی بزرگ از خدمات آپادانا استفاده کردند و بخش هایی از آپادانا به عنوان نرم افزار match making توسط مشتریان خارجی ما مورد استفاده قرار گرفت. در این مدت با لحظات خوب و بد و شاد و غمگینی که داشت تمام سعی خود را کردیم که به اهداف مورد نظر خود برسیم. به دلایلی که در زیر گفته می شود، تصمیم گرفتیم ارایه سرویس عمومی آپادانا را متوقف کنیم.
ارایه خدمات سرور بازی های آنلاینی که بتواند بار کاربران با تعداد مختلف را تحمل کند و در برابر اشکالات مقاوم باشد نیاز به نرم افزار مناسب و همچنین سخت افزار قابل اعتماد و ساختار cloud دارد که شما بتوانید با زیاد و کم شدن بار یا بروز مشکل منابع را مدیریت کرده و به سخت افزار خود اضافه یا کم کنید و یا نیاز است همیشه میزان خوبی بیشتر از حد مورد نیاز سخت افزار در حال اجرای برنامه باشد.
ما در ابتدا کار را روی یک cloud provider خوب به نام upcloud شروع کردیم و پس از فیلترینگ های ابتدای زمستان به اجبار سرورها را به سیستم سرورهای ابری پارس آنلاین منتقل کردیم که تنها گزینه ابری داخل کشور بود که امکان افزایش و کاهش سرور ها در زمان کوتاه را داشت. این سرورها با مشکلات مختلفی رو به رو بودند که امکان ارایه خدمات خوب را از ما گرفتند و اجرای نرم افزار در خارج با ریسک فیلتر شدن همراه خواهد بود.
از طرفی بدون داشتن cloud و با توجه به نا مشخص بودن الگوی مصرف چندین بازی مستقل و ارزان بودن قیمت خدمات سرورهای عمومی امکان استفاده از سرور های اضافه را از ما می گیرد. همچنین کلا داشتن سرورهای عمومی با بازخورد خیلی خوبی از جانب تعداد زیادی از کاربران همراه نبوده و به همه این دلایل ما تصمیم گرفتیم از این پس فقط آپادانا را به عنوان نرم افزار به فروش برسانیم.
کسانی که اکنون بازی منتشر شده یا کامل دارن که از آپادانا استفاده می کند، لطفا با ما تماس بگیرند تا برای انتقال به نرم افزار آپادانا یا خدمات دیگر مثل playfab به آن ها کمک کنیم. سرور آپادانا با قیمتی پایینتر به این عزیزان فروخته خواهد شد. دقت کنید که این مساله به شکل موردی در باره بازی های منتشر نشده به شکل موردی بررسی خواهد شد و در باره بازی های منتشر شده فقط شامل بازی هایی می شود که بیش از 10000 نصب فعال داشته باشند.
سرویس ما تا روز 7 اردیبهشت نیز به شکل فعلی روی سرور های پارس آنلاین به کار خود ادامه خواهد داد.

خبر خوش آپادانا برای دوستانی که در حال ساخت بازی آنلاین هستند.

 

کافی است یک نسخه قابل بازی کردن را به همراه پاسخ این سه سوال ( چه کسی هستید؟، چه تجربه‌ قبلی دارید؟ و درحال ساخت چه بازی هستید؟) را به ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنید

تا بعد از بررسی یک تیم منتخب از همه یا بخشی از امکانات زیر بهرمند شود.

- فضای محل کار

 - هزینه های تولید

 - مشاوره‌ي‌فنی 

- استفاده رایگان از خدمات آپادانا

- انتشار بازی

 

شرایط پذیرش:

بازی مطلعق به تیم باشد.

حداقل بخش هایی از بازی از خدمات آپادانا اسبفاده کند.

یک نفر از اعضای تیم شرایط عقد قرارداد را داشته باشد.

 

در ضمن درصورت نیاز امکان امضا قرارداد محرمانگی وجود خواهد داشت.

مهلت ارسال تا پایان روز ۵ اردیبهشت ماه می باشد.

 

کسب اطلاعات بیشتر از گروه پرسش ‌و پاسخ آپادانا:  https://t.me/joinchat/Bpc3m0HHdecPiFQO65Obtg

انتشار قابلیت اتصال به مسابقات قدیمی و ساخت بازی های نامتقارن

با انتشار نسخه 1.3 آپادانا شما کاربران عزیز می توانید هنگام ساختن انواع بازی در سرور، مشخص کنید که آیا با دیسکانکت شدن یک بازی کن، بازی نیز تمام خواهد شد یا خیر؟ همچنین می توانید درون مسابقه برای خود و کل مسابقه مقادیر یک سری property را ست کنید که پس از دیسکانکت شدن و بازگشت به مسابقه مقادیر آخر این property ها برای شما ارسال خواهد شد.

این قابلیت ها امکان ساخت بازی های نامتقارن یا همان async را به شما می دهد زیرا لیست بازی کنان مسابقه برای شما تا وقتی که شما آن را تمام شده اعلام نکنید باقی می ماند و اگر هر دو کاربر آنلاین و درون مسابقه باشند می توانند به شکل بلادرنگ به هم پیام دهند و در غیر این صورت هم با مقدار دادن به property های مسابقه می توانند با یک دیگر تبادل اطلاعات و وضعیت فعلی بازی را انجام دهند.

افزوده شدن این قابلیت هم برای بازی های نامتقارن مفید است و هم به نوشتن راحتتر بازی های معمولی بلادرنگ کمک می کند. در ضمن پس از قطعی های لحظه ای در بازی های بلادرنگ، می توانید آن ها را به بازی برگردانید.

انتشارقابلیت لیست دوستان

نسخه 1.2 آپادانا در ماه گذشته منتشر شد که در آن قابلیت لیست دوستان به آپادانا اضافه شد. این قابلیت به بازی سازان امکان اضافه کردن لیست دوستان به بازی را می دهد. شما در بازی از آنلاین بودن/نبودن کاربران آگاه خواهید شد و می توانید بین آن ها چالش / مسابقه برگزار کنید.
همچنین قابلیت های نسبتا کوچکی مثل امکان اجرای آسان یک پروژه در دو editor و ... نیز در نسخه های 1.2.x آپادانا منتشر گردید. این قابلیت ها شما را چند گام به سخات ساده بازی های چند نفره نزدیک می کند و به شما امکان می دهد از ارتباطات اجتماعی کاربرانتان برای جذابتر شدن بازی خود بهره بگیرید.

انتشار SDK نسخه 1.0.0

نسخه 1.0.0 آپادانا با قابلیت های داده های عمومی کاربران و قابلیت خواندن نام کاربران دیگر منتشر شد. در این نسخه در اولین اجرا پنجره ی آپادانا هم به کاربران نمایش داده خواهد شد که به بخش های مختلف مستندات لینک شده است.

داده های عمومی به کاربران ما اجازه می دهد که داده هایی را در سرور برای یک بازی کن ذخیره کنند و آن را از کلاینت بازی کنان دیگر بخوانند. این قابلیت برای ذخیره چیزهایی مثل عکس پروفایل و بج کاربر و ... مفید است. همچنین می توانید از این قابلیت برای قابلیت های بسیار خلاقی استفاده کنید. مثلا می توانید بخشی که کاربر در آن بازی می کند را در این بخش بنویسید تا بقیه بدانند کاربر در کدام نقشه یا مرحله در حال بازی است.

قابلیت خواندن نام کاربران دیگر هم کاربرد هایش مشخص است و بعدا ها با سیستم لیست دوستان و guild/clan ما ترکیب خواهد شد.

صفحه2 از4

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه آپادانا می باشد.
 info@apadana-platform.ir