Back to Top
 
 
 

قابلیت Scripting در سرور و بازی های چند نفره

امروز با انتشار Server SDK v0.1.1 و Unity SDK v0.7.1 قابلیت اجرای اسکریپت های سمت سرور به آپادانا اضافه شد. ما از Roslyn C# scripting برای اجرای اسکریپت های کاربران استفاده می کنیم. این کار بسیار سریع و با حد اقل latency انجام می شود که در بلاگی به آن خواهیم پرداخت.

همچنین با اضافه شدن مد های بازی شما قابلیت انجام MatchMaking با بیش از دو نفر را خواهید داشت. با تعریف مد بازی شما می توانید دقیقا فواصل قابل پذیرش برای اختلاف مهارت کاربران در زمان های مختلف را مشخص کنید. مثلا می توانید یک مد بازی به نام Normal تعریف کنید که از ثانیه 0 سعی می کند کاربران را تا اختلاف 20 در مهارت با هم مچ کند و از ثانیه 5 تا اختلاف 100 را بپذیرد و از ثانیه 10 به بعد با اختلاف 10000 هم کاربران را با هم مچ کند. همچنین امکان انتخاب حد اقل و حد اکثر تعداد کاربران برای مسابقه را دارید و می توانید بگویید در هر شرط باید تعداد حد اکثر کاربران یافت شود و یا حد اقل هم کافی است. در این باره نیز پستی در بلاگ خواهیم داشت و مستندات را نیز به روز خواهیم کرد.

نسخه 0.7.0 SDK کلاینت آپادانا با قابلیت های جدید جذاب منتشر شد

نسخه 0.7.0 SDK آپادانا برای Unity منتشر شد. این نسخه دارای ویژگی های جدید زیر می باشد.

- تمامی توابع یک آبجکت Result به شما برمی گردانند که به جای callback های Success و Failure می توانید از آن برای منتظر شد برای نتیجه در یک coroutine استفاده کنید و سپس نتیجه را بخوانید.
برای دانستن اهمیت این ویژگی این صفحه و برای دیدن نمونه استفاده این صفحه را ببینید.

- امکان صدا زدن اسکریپت های سمت سرور. این ویژگی به علت وجود مشکلی در پنل توسعه دهندگان و مرخصی بودن برنامه نویس پنل تا آخر هفته روز پنج شنبه به شکل کامل آماده خواهد شد اما بخش کلاینت آن در SDK موجود می باشد. احتمال انتشار نسخه جدیدی از SDK در 5 شنبه نیز وجود دارد.

- در editor یونیتی منویی به نام Apadana اضافه شد که دسترسی شما را به بخش های مختلف سایت آسان می کند. همچنین در پنجره آپادانا دکمه هایی برای چند صفحه مهم ایجاد شد. به زودی قابلیت های دیگری نیز به editor اضافه خواهند شد.

هنچنین باگی در SDK وجود داشت که باعث می شد رویداد های OnConnected و OnDisconnected در thread اصلی برنامه اجرا نشوند و بیشتر توابع یونیتی در آن ها غیر قابل اجرا باشند. این باگ توسط آقای محسن مجیدی از کاربران خوب آپادانا پیدا شده و فیکس شد.

منتظر اضافه شدن قابلیت های دیگر به آپادانا باشید زیرا ما تازه کار خود را شروع کرده ایم.

نسخه جدید SDK منتشر شد

نسخه 0.5.9 از SDK آپادانا برای Unity منتشر شد. این نسخه از SDK به شما امکان جدیدی اضافه نمی کند اما برخی چک ها را در سمت کلاینت انجام می دهد تا مثلا شما به اشتباه پس از ساخت یک جلسه کاری مشخص InitializeSession دوباره جلسه کاری نسازید. در گذشته این درخواست به سرور ارسال می شد و دلیل اصلی آن نیاز یکی از بازی هایی بود که از مشتریان اولیه آپادانا بود و در کد بازیش اشکالاتی وجود داشت.

ما برای کمک به انتشار بدون مشکل بازی قبل از عید این چک ها را در SDK قرار ندادیم اما حالا این چک ها را گذاشتیم تا از باگ های احتمالی در کد های دیگران نیز جلوگیری شود. همچنین اگر شما به آپادانا وصل نباشید و قصد استفاده از توابع آپادانا را داشته باشید از این پس برای شما InvalidOperationException رخ خواهد داد.

امیدواریم با ایجاد چنین تغییراتی هر روز استفاده از آپادانا را ساده و امن و کم هزینه و سریع کنیم و گامی به جلو برداریم. از این پس نیز سعی می کنیم چک های لازم دیگر را به سرعت به سیستم بیفزاییم. همچنین از این پس به خاطر هیچ مشتری چنین مسایلی را از SDK حذف نخواهیم کرد و فقط قابلیت های اضافه را به خاطر مشتریان اضافه خواهیم کرد.

رفع اشکال جداول مسابقه

از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.

مشکل بوجود آمده در بخش جدول مسابقه رفع شده ، و پلتفرم در وضعیت عادی میباشد.

برای دسترسی به آپادانا یکبار دیکه ثبت نام و تنضیمات قبلی را تکرار کنید .

صفحه3 از4

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه آپادانا می باشد.
 info@apadana-platform.ir