زمان انتشار حتی الامکان نباید تغییر کند، پروژه باید طبق زمان بندی منتشر بشود و شما این موفقیت را به موقع جشن بگیرید، اما همه طرح ریزی ها طبق برنامه پیش نخواهد رفت! قابلیت های شما به موقع آماده نخواهند شد، رفع اشکالات بیش از آن چه فکر می کنید طول خواهند کشید و خلاصه هیچ خبری از اتفاق ‌های خوب نیست، اما تصور کنید چه می‌شد اگر یک تیم حرفه ای و کار کشته مسئولیت‌ بخش مهمی از پروژه را بر عهده میگرفت و ریسک های شما را کاهش می داد؟ 

در این پست قصد داریم درباره اهمیت وجود افراد با تجربه‌ درکنار تیم اجرایی یک پروژه بازی سازی صحبت کنیم. 

ارزشمندترین دارایی هر تیم بازی سازی نیروی انسانی آن و در نتیجه زمان این نیروی انسانی است. ‌به تعویق افتادن زمان انجام یک کار و یا تخمین اشتباه زمان اتمام آن می تواند باعث مشکلات زیادی شود. فرض کنید در سیستم یافتن حریف بازی شما اختلالی وجود دارد و برنامه نویس ارشد شما مجبور می شود کار دیگری را رها کند تا به رفع سریع مشکل یافتن حریف بپردازد و این کار هم به جای چند ساعت چند روز طول می کشد. به روز رسانی آخر هفته شما عقب می افتد و ویژگی های مورد نظر را که قبلا راجع به آن ها تبلیغ کرده اید را ندارد و برخی کاربران بازی را رها می کنند. 

همچنین مشکل بزرگ دیگری که استودیو های بازی سازی این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکلات نیروی انسانی است. در همین نمایشگاه اخیر وقتی با بازی سازهای نسبتا با سابقه گپ می زدیم عدم وجود نیروی با تجربه و متعهد از مشکلات اصلیشان بود. این مساله ساخت بازی را بسیار دشوار و رسیدن به هدف گذاری های تولید را سخت کرده است. 

 به تناسب سبک و اندازه پروژه های بازی سازی بخش ها ای برای پیاده سازی وجود دارند که نیازمند حضور افراد باتجربه می باشند. برای مثال در یک بازی با قابلیت های آنلاین و اجتماعی پیاده سازی بخش سرور بازی به شکلی که بدون مشکل های متفاوت از جمله پایدار بودن و یا مقیاس پذیر بودن در شرایطی که کاربران به بازی هجوم می آورند آسان نیست و عدم وجود تجربه کافی بخصوص در اینگونه بخش ها که معمولا بخش خوبی از مشکلاتشان در زمانی که بازی منتشر شده نمایان می شوند، می تواند لطمه های جبران ناپذیری وارد کند. 

ساخت کلیه تکنولوژی مورد نیاز پروژه درون تیم دارای سودها و ضررهای مشخص است. داشتن تکنولوژی مخصوص همخوانی بالاتر و قدرت بیشتری را به شکل بالقوه در اختیار تیم می گذارد، اما سوال این جا است که آیا در عمل هم تیم شما دانش و تجربه ساخت بازی های آنلاین را دارد یا خیر و آیا ویژگی های آنلاینی که بازی شما به آن نیاز دارد، آن قدر خاص هستند که به تکنولوژی سفارشی نیاز داشته باشند؟ آیا شما توان پرداخت هزینه زمانی و روحی و مالی ساخت این تکنولوژی را دارید و آیا می توانید ریسک مربوط به این موضوعات به علاوه نگهداری از سرور های بازیتان را مدیریت کنید یا ترجیح می دهید به کاری که در آن خوب هستید یعنی ساخت و طراحی بازی های جذاب بپردازید؟ 

همانطور که می دانید همکاری در پروژه های بین المللی سطح بالا نیازمند دانش و شایسته گی آن شغل است و همچنین تداوم حضور در این محیط ها باعث کسب تجربه و اطلاعاتی می شود که کمتر از یادگیری های تئوری میتوان انتظار داشت. مهمترین مزیتی که تیم آپادانا در قالب پلتفرم در اختیار بازی سازان قرار می دهد تجربه چندین ساله همکاری در بخش شبکه پروژه های بزرگ بین المللی در کنار افرادی با سابقه حضور در شرکت های بزرگ می باشد. 
این تجربه ها به ما کمک کرده تا بسیاری از مشکلاتی که ممکن است سر راه بازی سازان قرار بگیرد را از قبل تشخیص داده و راه حل متناسب با آن را از پیش در نظر گرفته باشیم. بنابر این کاربران آپادانا تا حد زیادی از ریسک های بخش آنلاین بازی خود کاسته و در زمان و هزینه های جانبی صرفه جویی می کنند.