داستان تبدیل یک سرگرمی خاطره انگیز به یک بازی آنلاین

در نظر داریم در راستای معرفی بهتر خدمات پلتفرم آپادانا با دوستانی که تجربه استفاده از خدمات این پلتفرم را دارند گپ خودمانی در قالب مصاحبه بزنیم.

هدف از این تصمیم معرفی تیم های بازی سازی فعال در تولید بازیهای آنلاین و انتقال تجربه های مفید این تیم ها برای بازیسازان و علاقمندان ساخت بازی می باشد.

این گپ خودمانی با سینا پیری توسعه دهنده  بازی کلاغ پر از بازیهای منتشر شده توسط شرکت فن افزار تهیه شده.

 

·         طبق چهارچوب در نظر گرفته شده از آقا سینا خواستیم نام و اعضاء تیم و حوضه فعالیت را برای ما معرفی کنن.

 

نام تیم: توجیب گیم

اعضاء تیم:

امیر سلامتی (مدیر پروژه و طراح بازی)

سینا پیری (برنامه نویس)

نعیم تدین (ارتیست بازی)

حوضه فعالیت: طراحی و توسعه بازی های موبایل

 

·         خوب سینا جان بگو که داستان شکل گیری تیمتون چی بوده و الان در چه مرحله ای هستین؟

 

داستان پیوستن من به تیم از اونجا بود که شرکت فن افزار برای جذب برنامه نویس در پروژه

کلاغ پر که نقش ناشر داشت آگهی داده بودن من هم رفتم و با آقای سلامتی که مدیر پروژه بودن صحبت کردیم و قرار شد همکاری کنیم.

ایده بازی از بازی ایرانی کلاغ پر گرفته شده بود، اما خیلی خودمون رو وابسته به سبک اولیه بازی ندونستیم  که در واقع دستمون روی موبایل بزاریم و هر چیزی اومد بالا بگیم میپره یا نه، چون از نظر گیم پلی مشکل داشت.

پروژه از تابستان 95 شروع شد و ما حدود یکی دو ماه گیم پلی های مختلفی امتحان می کردیم و باوجود اینکه آرت آنچنانی نداشتیم سعی می کردیم به گیم پلی دلخواه برسیم، آخر تابستون بود که گیم پلی انتخاب شده بود و بخش خوبی از کد بازی زده شده بود اما بخاطر مشکلی که برای من پیش اومد و طول کشیدن آرت یک وقفه 1 ماهه داشتیم و از بعد این یک ماه پروژه با سرعت کمتری پیش می رفت.

در فاصله یک ماهه تصمیم گرفتیم به بازی قابلیت های آنلاین اضافه کنیم، وقتی من این تصمیم شنیدم فکر نمی کردم که خیلی زود بشه قابلیت های آنلاین اضافه کرد. اینجا بود که با آپادانا آشنا شدیم، نکته خوبی که در آپادانا وجود داشت این بود که ما تونستیم با پشتیبانی خوب تیم آپادانا خیلی سریع قابلیت آنلاین که می خواستیم به بازی اضافه کنیم، البته بخش آنلاین بازی ما بلادرنگ (Real-time) نبود ولی مسابقه ها که تمام می شد نتیجه ها ارسال می شد.

نسخه اول بازی برای عید نوروز در کافه بازار منتشر شد که در کافه بازار هم برگزیده شدیم و فرصت اینو داشتیم که بیایم بالا ولی متاسفانه بخاطر عدم وجود AI و کم بودن حریف نمره بازی پایین اومد که بعدا حالتAI  اضافه کردیم که وقتی حریف آنلاین در بازی نبود بازی کن بتونه با یک AI  ساده مبارزه کنه و این باعث شد که دوباره امتیاز بازی بالای 4 بیاد و شانس برگزیده شدن را داشته باشه.

در حال حاضر هم بازی در کافه بازار هستش اما تغییری روش اعمال نشده اما چون دوباره قابلیت برگزیده شدن رو داریم ممکنه با اضافه کردن بعضی قابلیت ها و تغییرات در بخش هایی که کافه بازار قرار میده برگزیده بشیم.

 

 

 

 

·         این سوالارو کوتاه جواب بده لطفا.

 

ژانر بازی مورد علاقه ؟   Real-time Strategic, Action Adventure, Sport

بهترین بازی ۲سال گذشته انجام دادی؟   GTA V, FIFA

بهترین بازی مستقل؟ ,Limbo  Inside

زبان یا تکنولوژی محبوب؟ Unity, C#, C++

تفریح مورد علاقه؟ بازی کردن, فیلم، سریال، انیمه

کتاب ؟ کتاب خیلی نمیخونم حقیقتش.

 

·         به ما میگی که چی شد رفتی سراغ آپادانا و چه چیزی در آپادانا جذبت کرد؟

 

معرف ما برای آپادانا شرکت فن افزار بود، اما اون چیزی که باعث جذب ما به آپادانا بود جدا از کیفیت فنی که قطعا خوب بود، دوتا ویژگی خیلی خوب بود یکی این که همون نمونه کد اولیه و مستندات خیلی قابل فهم بود یعنی وقتی کار می کردیم برای ما خیلی بخش ها راحت بود و دومین چیزی که خیلی مهم بود پشتیبانی خیلی خوبی که از طرف تیم فنی آپادانا انجام می شد بخصوص زمان انتشار بازی جمعه ها یا دیر وقت خیلی کمک می گرفتیم از تیم فنی، گاهی وقت ها به جز کمک هایی که برای خود آپادانا می کردن راهنمایی های خیلی خوبی هم برای بحث توسعه دادن کد پروژه هم داشتن.

 

·         یک نکته مفید فنی یا یک منبع خوب به ما معرفی می کنی؟

 

البته من خیلی کوچکتر از اینم که چیزی معرفی کنم، خودم همه اش در حال یاد گرفتنم ولی کارکردن روی C++  خیلی جذابه و کتابهای آقای اسکات مایرز  خیلی خوبی هستن.

 

·         اخرین جکی که تو شبکه های اجتماعی شنیدی یا خوندی چی بود؟

 

(با خنده) آخرین جک ؟!متاسفانه حافظه خوبی ندارم، چیزی به ذهنم نمیاد.

 

·         به عنوان آخرین سوال اگه اگه غول چراغ جادو با فقط یک درخواست داشتی تو صنعت گیم ایران چی آرزو میکردی؟

 

قانون کپی رایت برای بازی ها در کشور رعایت بشه.