داستان تلاش و پشتکار یک تیم آینده دار بازی ساز.

در نظر داریم در راستای معرفی بهتر خدمات پلتفرم آپادانا با دوستانی که تجربه استفاده از خدمات این پلتفرم را دارند گپ خودمانی در قالب مصاحبه بزنیم.

هدف از این تصمیم معرفی تیم های بازی سازی فعال در تولید بازیهای آنلاین و انتقال تجربه های مفید این تیم ها برای بازیسازان و علاقمندان ساخت بازی می باشد.

اولین گپ خودمانی با بهنام جعفری توسعه دهنده و طراح بازی در استودیو اردیبهشت تهیه شده.  

 

·         طبق چهارچوب در نظر گرفته شده از آقا بهنام خواستیم تیم، موسسین، حوضه فعالیت و وبسایشون را برای ما معرفی کنن.

نام تیم: اردیبهشت استودیو

موسسین:

بهنام جعفری (طراح بازی و توسعه دهنده)

محمدرضا حسن زاده (طراح بازی و رهبر تیم)

 مسعود افسر (توسعه دهنده)

حوضه فعالیت: طراحی و توسعه بازی های موبایل

وبسایت:    http://www.ordibeheshtstudio.com 

·         خوب بهنام جان بگو که داستان شکل گیری تیمتون چی بوده و الان در چه مرحله ای هستین؟

داستان از اینجا شروع شد که محمدرضا سال آخر دانشگاه بود و تو تیم رباتیک دانشگاه آزاد قزوین فعالیت میکرد. از اون جایی که مثل خودم (بهنام) اونم عشقه بازی بود تصمیم گرفت که بازی ساز بشه. بعد از اینکه پوستر درخواست همکاری میده تو دانشگاه و یه تیم درست میکنه چند تا ایده رو بررسی میکنن و شروع به کار روی پروژه استارلا میکنن که هیچ وقت این بازی به 1/3 هم نمیرسه چون لقمه خیلی بزرگ بود. بعد از اون تیم از هم می پاشه ولی محمدرضا یه ایده خیلی کوچیک تعریف میکنه و دوباره شروع میکنه به عضو گرفتن که اینجا شروع آشنایی من و مسعود با محمدرضا بود. من تقریبا آخرای مقطع کارشناسی بودم و مثل خیلیا هیچی از تحصیلم به صورت عملی یاد نگرفته بودم و تصمیم گرفتم که تویکی از آزمایشگاههای که تو دانشگاه بود فعالیت کنم. اونجا بود که با محمدرضا و تیم بازی سازی آشنا شدم. زوبی اولین بازی بود که ما منتشر کردیم و چون تو ماه اردیبهشت منتشر شده بود اسم تیم رو هم اردیبهشت استودیو گذاشتیم. از اونجایی که دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد قزوین از آزمایشگاه ها و تیم های استارتاپی حمایت میکنه بعد از انتشار زوبی از ما حمایت بیشتری کرد. به لطف حمایت های ایشون و اختصاص دادن فضای کار، تجهیزات و کمک های مادی و معنوی تصمیم  گرفتیم که بازی دوم یعنی سانجو رو بسازیم. به جرات میتونم بگم سانجو یکی از سخت ترین کارهایی بود که کردیم چون واقعاً طولانی و فرسایشی شده بود. تازه داشتیم یاد میگرفتیم و چون خیلی طولانی شده بود بچه ها دیگه حوصله کار روی اون رو نداشتن چون یه جورایی پروژه مورد علاقه خودمون هم نبود. اما چون دوست نداشتیم که کار رو نصف و نیمه ول کنیم هر جوری بود ادامه دادیم و بالاخره منتشر کردیم. متاسفانه سانجو برای ما هیچ درآمدی نداشت اما درسهای زیادی داشت چیزای زیادی یاد گرفتیم. در حال حاضر به غیر از آپدیت های سانجو روی یه بازی مولتی پلیر آنلاین داریم کار میکنیم که 4Wheelers  اسمشه ویکی از کاندیدهای جشنواره بازی های موبایل خاورمیانه هم شد. ایده بازی از بازی های بچگیمون با ماشین کوچیکا دور حاشیه فرش گرفته شده که اتفاقا تو TGC فهمیدیم که بازی کودکی ما ایرانیا فقط نبوده. البته متاسفانه به دلیل مشکلاتی مالی و نداشتن درآمد فعلا روی  4Wheelersکار نمیکنیم و میخوایم که برای حیات تیممون پروژه سفارشی بگیریم.

·         این سوالارو کوتاه جواب بده لطفا.

ژانر بازی مورد علاقه ؟     Puzzle

بهترین بازی ۲سال گذشته انجام دادی؟  Inside

بهترین بازی مستقل؟  Don’t Starve

زبان یا تکنولوژی محبوب؟ Unity, C#

تفریح مورد علاقه؟ بازی کردن

کتاب ؟ کتاب نمیخونم. بیشتر سایت های به روزی رو میخونم که مرتبط با حوزه ی کارم هستن.

·         به ما میگی که چی شد رفتی سراغ آپادانا و چه چیزی در آپادانا جذبت کرد؟

بازی سانجو رو که منتشر کردیم یه سری از دوستان بودن که شروع کردن به هک کردن پرداخت درون برنامه ایمون. این بود که شروع کردیم به سرچ کردن که آپادانا رو پیدا کردیم. هنوز مطمئن نبودیم که چیکار کنیم که تو TGC رو در رو باهاشون ملاقات کردیم. اونجا بود که اشکان تمام سوالامونو جواب دادو ما آپادانا رو به این منظور رو سانجو پیاده سازی کردیم.

البته برای بازی بعدیمون که آنلاینه آپادانا رو انتخاب کردیم، چون سمت سرور C# کد میزنیم. همینطور بخاطر پشتیبانی خیلی خوبشون.

 

·         یک نکته مفید فنی یا یک منبع خوب به ما معرفی می کنی؟

سایت https://www.yunoia.com/ برای معرفی بازی خودتون به ناشرها و سایت های خبری بین المللی بستر مناسبی را فراهم کرده. که جدیداً باهاش آشنا شدیم. البته فنی نیست اما برای کسب و کار مفید و جذابه.

·         اخرین جکی که تو شبکه های اجتماعی شنیدی یا خوندی چی بود؟

متاسفانه قابل گفتن نیست!?

·         به عنوان آخرین سوال اگه اگه غول چراغ جادو با فقط یک درخواست داشتی تو صنعت گیم ایران چی آرزو میکردی؟

آرزو که زیاده، اما مهمترینش برای ما ایرانیا اینه که تحریما تموم شه و بتونیم راحتتر وارد بازار بین المللی بشیم. همچنین کیفیت بازیامون بالا بره و بتونیم از داستان های سرزمین خودمون تو بازیا استفاده کنیم و بتونیم به دنیا معرفیشون کنیم.