آیا بخش سرور بازی شما در مقابل کاربران زیاد که به یک باره هجوم میارن به اندازه کافی مقاوم هست؟

این پست اهمیت وجود یک سیستم قابل اعتماد از نظر مقیاس پذیری را بررسی می کند و توضیح می دهد که آپادانا چطور دغدغه از دسترس خارج شدن بازی یا به اصطلاح خوابیدن سرور بازی را از بین می برد.

زمانی که در حال طراحی و ساخت بازی برای بازار هدف وسیع هستیم، همواره این امکان هست که در بازه زمانی کوتاه تعداد کاربران  بطور چشمگیری افزایش پیدا کنند. بخصوص زمانی که شما از قابلیت های اجتماعی در بازی استفاده می کنین و احتمال بیشتری برای همه گیر شدن بازی وجود دارد.

در اینگونه موارد این موضوع بسیار مهم است که شما از همان زمان شروع به فکر این باشید که با طراحی سیستم مقیاس پذیر از بروز این مشکل جلوگیری کنین. غالب اوقات این مشکلات زمانی خودشان را نشان می دهند که دیگر برای دوباره نوشتن دیر شده است.

طراحی بخش سرور بازی که خیال شما را از مشکلات این چنینی راحت کند نیازمند مطالعه و دانش درباره مسائل متفاوت است،  معماری و تکنیک ها ای که برای حل این مشکلات وجود دارند نیازمند این هستند تا قبل از انتشار محصول مورد آزمایش قرار بگیرند.

تیم فنی آپادانا با توجه به انجام بخش شبکه پروژه های متفاوت با احتمال جذب مخاطب چندین برابر در بازار های بین المللی توانسته به تجربه و دانش قابل توجهی دست پیدا کند.

از نظر معماری بخش سرور بازی بسیار اهمیت دارد که چگونه به صورت بهینه از پهنای باند در اختیار بازی استفاده شود و بطور کلی چه داده ها ای با چه حجمی در چه بازه  زمانی به سرور ارسال شود و یا میزان زمان انتظاری که پایگاه داده صرف می کند تا پاسخ لازم را بدهد، همه ی این مباحث نیازمند مطالعه، طراحی و پیادهسازی هستند.  

پلتفرم آپادانا با بهره گیری دانش و تجربه هشت ساله در پیاده سازی این بخش از بازی و استفاده از تکنولوژی مناسب شرکت مایکروسافت (Orleans) که در بخش سرور بازی های (HALO 4 , HALO 5) و نرم افزار Skype)) و . . . استفاده شده و همچنین ارائه خدمات با زیرساخت ابری توانسته بستری قابل اعتماد از نظر مقیاس پذیری در اختیار کاربران قرار بدهد.

 

کاربران با بهره گیری خدمات پلتفرم آپادانا می توانند با خیال راحت از اتفاقات رایج که بازی های آنلاین بعد از انتشار دچار آن می شوند جلوگیری کنند.