چطوری میشه به سادگی و بدون بروز رسانی بازی تغییراتی برای فروش بیشتر در بازی ایجاد کرد؟

یکی از قابلیت های مهم آپادانا که می تواند کاربرد های جذابی بخصوص برای ناشران بازی داشته باشد داده های ناشر یا (Publisher Data) است، در این پست قصد دارم به بهانه معرفی این قابلیت به اهمیت ابزار های مارکتینگ در بازی سازی اشاره  کنم و بگم که چطوری بدون بروز رسانی بازی میشه آیتم های فروشگاه، دستاورد ها، اخبار و دیگر قسمتهای بازی را تغییر داد!

پول در آوردن از بازی و بازگشت سرمایه که توسط ناشران و بازی سازان صرف ساخت بازی می شود موضوع حیاتی در چرخه تولید بازی و همچنین رشد و شکوفایی صنعت بازی سازی می باشد. این موضوع تنها مختص بازار ایران نیست و همواره دغدغه ناشران و تولید کننده های بزرگ در دنیا هم بوده و هست.

مارکتینگ و مطالعات تجاری در بازیهای امروزی بخش جدا نشدنی و بسیار مهم هستند. فعالیت های تیم PR  در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف و کمپین های تبلیغاتی تاثیر زیادی در جذب و ماندگاری کاربر و همچنین ویروسی شدن بازی ها دارند.

در این بین ابزار های مارکتینگی زیادی وجود دارند که می توانند به تیم ها برای جذب کاربر و شناختن عادت های کاربران برای خرید های درون برنامه ای کمک کنند، یکی از این ابزار ها قابلیت داده های ناشر است. قابلیت داده های ناشر در آپادانا به سازندگان و یا ناشران این امکان را می دهد تا بتوانند بدون بروز رسانی بازی محصولات داخل فروشگاه بازی را تغییر بدهند و امکان این را داشته باشند که تخفیف های مناسبتی و یا محصول جدید ارائه کنند. همچنین این امکان وجود دارد که برای دسته خاصی از کاربران بازی یک پیام ارسال کنند  و یا یک دستاورد جدید برای تمام کاربران به بازی اضافه کنند.

 اما مهمترین مزیت این قابلیت در آپادانا اینه که تغییرات به سادگی در پنل توسعه دهندگان آپادانا و بدون نیاز به دانش فنی امکانپذیر است. البته اگر شما قصد تولید ابزار برای تغییر این داده ها را دارید، API های مورد نیاز به شکل امن در اختیار شما قرار دارند  و می توانید ابزار های خودتان را برای تغییر داده های ناشر تولید کنید.

تیم آپادانا همواره در تلاش بوده تا ساخت بازی آنلاین را برای بازی سازان در هر سطحی که مشغول به تولید بازی هستند آسان کنه تا بازی ها سریع تر، با هزینه تولید پایین منتشر بشوند و پیوسته شانس این را داشته باشند تا همراه با قابلیت های به روز و اجتماعی کاربرهای بیشتری جذب بازی خودشان کنند.