این نوشته گزارش مختصر و از حضور تیم آپادانا و جمع­بندی از فعالیت­های مختلف قبل و حین برگزاری همایش بازی تهران می­باشد.

چندی پیش با خبر شدیم بنیاد ملی بازی­های رایانه­ ای با شرکت گیم کانونشن فرانسه برای برگزاری همایش بازی در تهران به توافق رسیده اند. ما هم تصمیم گرفتیم با عنوان ارائه کننده بستر خدمات بخش سرور (پلتفرم آپادانا) در این همایش حضور داشته باشیم.

برنامه­ریزی برای حضور در این همایش انرژی مضاعف در تیم آپادانا تزریق کرد که باعث شد اعضاء تیم آپادانا با جدیت بیشتر برای حضور موفق در نمایشگاه تلاش کنند، در ادامه در چهار قسمت فعالیت­های انجام شده را توضیح خواهم داد.

1-     یکی از جنبه­های اصلی این رویداد کنفرانس­ها که در واقع نقش انتقال تجربه و دانش را ایفا می­کرد بود. بخش فنی آپادانا هم با معرفی دو موضوع به داوران برگزار کننده آمادگی خودش را اعلام کرد که در نهایت با سخنرانی آقای سعیدی با موضوع ساخت سرورهای بازی مقایس­پذیر موافقت شد، این سخنرانی تجربه هشت­ ساله تیم فنی آپادانا در پیاده­سازی محصول مشابه آپادانا و توسعه بخش سرور بازیهای مختلف بازار های بین­المللی بود. در این ارئه سعی به انتقال تجربه و همچنین معرفی تکنولوژی بکارگرفته شده در پلتفرم آپادانا شد. (شما می­توانید اسلایدهای این ارائه را از این آدرس: https://www.slideshare.net/AshkanSaeediMazdeh/scalable-gameserverstgc  دریافت کنین)

2-      در بخش فنی آپادانا تلاش خوبی برای حضور پر قدرت در این رویداد انجام شد که حاصل آن اضافه شدن قابلیت مهم اسکریپتینگ (با این قابلیت کاربران امکان توسعه منطق بازی و یا حتی هر قابلیت اختصاصی دلخواه را با استفاده از زبان C# در آپادانا خواهند داشت. ) ، ارتقا قابلیت همبازی از دو نفره به چند نفره و همچنین بروز رسانی نمایه پنل توسعه­ دهندگان آپادانا بود.

3-     در بخش تجاری به این نتیجه رسیدیم که باید به فعالیت­های تجاری سازی آپادانا سرعت بیشتری بدیم و هرچه سریع­تر نواقص موجود را برطرف کنیم، خوشبختانه مجموعه فعالیت­های انجام شده تا قبل از رویداد باعث شد بازی­ سازان بیشتری با خدمات آپادانا آشنا بشوند و توسعه­ دهندگان بیشتری پلتفرم آپادانا را برای بخش سرور بازی های شان انتخاب کردند. در حین برگزاری هم از فرصتی که برای اجاره غرفه در اختیار شرکت­های فعال در صنعت بود بهره بردیم تا محلی برای معرفی خدمات و ارتباط با اعضاء صنعت داشته باشیم. همایش بازی تهران اتفاقات خوبی را برای بخش تجاری آپادانا رقم زد، ما به تعداد قابل توجه­ی از مراجعه کنند گان خدمات را معرفی کردیم و به طبع آن هم کاربران آپادانا افزایش پیدا کرد، همچنین با چند ارائه کننده خدمات هم صحبت­های ابتدایی برای همکاری انجام دادیم.

4-     مهمترین دست آورد برای ما ارتباط رو در رو با کاربران و مخاطبان پلتفرم آپادانا بود. همانطور که در جریان هستین تیم آپادانا همواره یک تیم بازی ساز است و این پلتفرم با در نظر گرفتن نیازهای بازی آنلاین ساخته شده اما بازخورد ها باعث شد از نزدیک نیازهای خواص کاربران و همچنین کمبود های موجود در بخش های مختلف را لمس کنیم.

 

در مجموع این همایش تجربه خوبی برای آپادانا بود و ما تلاش خواهیم کرد در سریع ترین زمان ممکن نواقص را برطرف کنیم و از بازخورد ها در اولویتبندی و نقشه راه به خوبی استفاده خواهیم کرد.